bloggkollen

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Min studentblogg

Av Emma Graemer - 23 januari 2011 15:30

Första lektionen hade jag i tordags. Kände mig som ett frågetecken. Det ska ändras på! Ingen skön känsla att känna sig okunnig.

Här ska jag alltså skriva om mina tankar och reflektoner som jag får under våra lektionstillfällen. Jag ska även lägga upp mina arbeten och uppgifter här. Lite annorlunda än vad jag är van vid, men kul!


Dags att sätta igång då!

//Emma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Graemer - 2 februari 2011 18:55

Jag har bytt blogg! Här finns det nya: http://emmazing1.blogspot.com ...

Av Emma Graemer - 2 februari 2011 12:51

Nu ska vi strax ha lektion för de lärare som är här för att få mer kunskap om datoranvändande i sin undervisning. Jag är bra pirrig i magen! De ska ju förstå vad jag pratar om, tänk om de inte gör det? Jag ska finnas till under tiden som de ska ska...

Av Emma Graemer - 1 februari 2011 16:38

Har haft smärtor i magen sen i lördags. De har aldrig lagt utan hållt i sig hela tiden, ganska jobbigt! Åkte till vårdcentralen igår och de skickade mig vidare till Akademiska. Var där hela dagen igår och idag på förmiddagen. Nu är det dock bättre! ...

Av Emma Graemer - 28 januari 2011 15:22

Idag pratade vi om hur vi ska kunna förklara hur man kan skapa en blogg på ett lätt sätt, vad som krävs, se till att det upplevs som något givande och hur vi ska gå till väga för att lyckas med just det? Jag ritade nog den fulaste fågeln ever, men...

Av Emma Graemer - 26 januari 2011 16:54

Fick testa att skapa en egen hemsida på weebly.com i måndags. Gillade det skarpt!! En uppgift vi har till på fredag är att fundera över hur man skulle kunna använda sig av det i undervisningen. Skulle jag kunna använda det i matematiken och språket? ...

Presentation


Bloggen handlar om min kurs som jag läser just nu på Uppsala universitet. Här kommer jag att skriva om de uppgifter vi blir tilldelade och mina tankar och reflektioner om allt vi gör!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Reflektioner + uppgifter


Ovido - Quiz & Flashcards